#MarizedIsBack2School: Habits of Successful Student

17:32

Samo ću reći da ne znam kada je leto prošlo... Nisam uspela da napišem barem jedan letnji a već počinju Back to School postovi i počinje da mi se javlja onaj osećaj kada znam da je kraj odmoru i svakodnevnom leškarenju i da je vreme da se vratimo našim obavezama. Ponekad se radujem školi jer ne volim preveliko izležavanje i dokolicu iako ni sama ne verujem da ovo pišem. Dosadi i to i onda dobijem još više energije da počnem uspešno novu školsku godinu. Svima je cilj da ostave što bolji utisak na početku, posebno ako ste tek krenuli u srednju školu. Sada sam 4. razred gimnazije i donekle sam završila sa srednjom školom jer se ove godine najviše baziram na pripreme za fakultet a manje za školu. Kako mi je ovo poslednja godina srednje, mislim da sam za 3 godinje stekla navike odličnog učenika jer sam sve 3 godine odlična. I odmah da naglasim da ne želim da se hvalim u ovom postu, svako može biti odličan samo ako želi i ako se trudi.


1. Organizacija. Sigurna sam da već znate koliko je organizacija važna i da će vam svi reći da je to najvažnija odlika uspešnih učenika. U osnovnoj nisam bila uopšte organizovana i učila sam kako šta stignem, međutim srednja je malo veći zalogaj i potrebna je organizacija, što sam odmah u prvoj godini naučila. Moj način organizacije je veoma jednostavan - imam jedan rokovnik u kome zapisujem satnice kada koji predmet učim. Ako se toga pridržavam mogu i do 7 predmeta spremiti za vikend (kada baš zapostavim lekcije...). Već sam spominjala koliko je efikasno za mene samo kada rasporedim sebi satnice i bukvalno organizujem dan.

2. Redovno učenje (na početku). Da se razumemo, nemoguće je redovno učiti sve predmete. Profesori očekuju od nas da svaki dan učimo lekcije koje smo radili taj dan kao da smo mašine ili slično. Ono što ja radim jeste da učim redovno na samom početku godine i drugog polugodišta. Na početku smo odmorni i meni se čak i javi želja za učenjem, a tada obično učimo neke početne kratke lekcije te nam ne oduzima mnogo vremena. Shvatila sam da je mnogo bolje da prve dve sedmice makar pročitam sve te lekcije koje radimo nego da se izležavam a prethodno sam bila na raspustu. Verujte, mnogo će vam značiti kada znate bar neke lekcije pre nego što počnu odgovori i testovi.

3. Redovno raditi zadaću. Koliki kliše i znam da niko od nas nema vremena za svakodnevnu ogromnu zadaću, ali ovo važi za predmete koji moraju da se vežbaju kao što su matematika, fizika i hemija. Ja iskreno ove predmete vežbam samo pred test ili odgovor, što je velika greška jer tad nema šanse da izvučete neku dobru ocenu. Zato se trudim da radim zadaće koje dobijam skoro svakodnevno jer će vam olakšati spremanje za test. Umesto da veče pred test vežbate 200 zadataka, vi ćete već znati neke koje ste radili za zadaću i pomoćiće vam koliko-toliko. Plus, bićete spremni za sledeći čas!


4. Učenje i vikendom. Nažalost, ako želite bolji uspeh morate učiti i vikendom. Ja manje učim tokom radne sedmice jer se umorim od 6 sati provedenih u školi, a kada sam druga smena, tada tek nemam vremena i onda je vikend moj. Ali ne znači da nemam vremena za sebe ili da izađem i prošetam sa društvom. Opet se vraćam da prvu stavku a to je organizacija. Kada organizujete dan imaćete vremena i za učenje i za sebe.

5. Učiti efikasno. Ne mogu vam reći kako da učite jer svako ima svoj metod, ali ono što je najvažnije je da učite efikasno. Morate praviti pauze pri učenju čim vidite da ne pamtite više. U pauzama ili odspavajte ili pojedite nešto, slušajte muziku i radite nešto što vas opušta. Ja nisam nikako za učenje noću a skoro svi to rade, ja nikada to nisam mogla i nikako ne pamtim kada nazor učim. To vam ne bih preporučila, bolje učite celi dan efikasno nego noću da se budite da biste učili. Uz sve navedene stavke sigurno ćete izbeći to učenje noću.

Ovo su stvari koje ja stalno radim i dovele su me do odličnog uspeha. Sve je do vas, sami morate da se naterate da učite. Ja nisam nikakav štreber, čak učim manje nego što sam u osnovnoj. Veliku ulogu igra i snalaženje u određenoj situaciji. Škola vas uči na neki način da se snađete u brojnim situacijama. Znate vaše profesore i koliko morate da se spremate za koji predmet, na osnovu toga primenite ove navike i uspeh je zagarantovan!

Imate li vi neke navike koje vam pomažu pri učenju? Da li planirate iskoristiti neke od mojih navika ove školske godine?

xx Maria ♥

  • Share:

You Might Also Like

12 komentari

  1. Najbitnije je uciti od pocetka i na vreme.
    Ja to nisam radila i stvarno je jako tesko, pogotovo u srednjoj.
    Od septembra pocinjem redovno i to sigurno! :)
    Imacu vise vremena za sebe a i bolje ocene svakako.

    Novi post, pogledaj ako zelis:
    http://happinessalwaysbringsbeauty.blogspot.rs/
    Instagram bloga: marija.lalala

    OdgovoriIzbriši
  2. Jedan sam od onih ''štrebera'' (mrzim kad me tako zovu) i u potpunosti se slažem sa ovim postom! Sigurna sam da će mnogima koristiti, zaista! Imaš divan blog, odmah sam se zaljubila u njega (i učlanila naravno :D)! Samo tako nastavi. ♥♥♥

    Pogledaj moj blog i učlani se ako želiš -> https://innisall.blogspot.com/2017/08/common-white-girl-tag.html

    OdgovoriIzbriši
  3. Great :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  4. Great post. Thanks for sharing.
    http://www.easys-tyle.com/

    OdgovoriIzbriši
  5. Slažem se sa tobom. Ja sada polazim u drugu godinu Gimnazije, ali već sam se uhodala za njen način rada. Mora se naravno uzeti u obzir da srednja škola nije osnovna, što je mene koštalo proseka 5.00, koji bih imala da sam hemiju učila kako treba...Sve pohvale, imaš lep način pisanja i predivno objašnjavaš sve.

    Lifelover’s diary

    OdgovoriIzbriši
  6. Great post dear :)
    https://itsallabouttheglowxoblog.blogspot.it/

    OdgovoriIzbriši
  7. Ni meni nije jasno gde je leto otislo i kako je moguce da je tako brzo prosao raspust...Divan post!Prvi put sam na tvom blogu i odusevljena sam,zaista je predivan.I moram reci da jako lepo pises :) Svaka cast!

    10 great ways to start your day,prvi post je na blogu ---> livelaughloveblogg.blogspot.com
    Nova sam u blogovanju i bila bih mnogo zahvala ako bi mi ostavila neki komentar ili savet na postu...Hvala u svakom slucaju <3

    OdgovoriIzbriši
  8. Veoma interesantna tema za post, i jako edukativan tekst. Uživala sam citajuci. Saveti su jako koristni, verujem da ces pomoci mnogima! Sjajn post draga Maria!

    Visit me, Gothic

    OdgovoriIzbriši
  9. Ideje su stvarno odlicne,sama praktikujem vecinu ovoga i znam da pomaze. Hvala na preporukama

    dnevnadozabloga.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  10. Hi dear. I m following you. Would you like to follow back?
    delikizinbohcs.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  11. WOW!!!
    This is the most wonderful thing i have ever experience and i need to share this great testimony.
    About how i get my ex husband after a breakup.
    I never believed it, because i never heard nor learn anything about it before.
    My name is Willie B. Garcia from US Florida
    I'm so excited sharing this testimony here about how I got my ex husband back after a long time break up that almost led to a divorce all thanks to Dr Ahmed for his wonderful help. Am a woman who love and cherish my husband more than any other thing you can imagine on earth. My husband was so lovely and caring after 3 years of marriage he was seriously ill and the doctor confirm and said he has a kidney infection that he needed a kidney donor, that was how I start searching for who can help, doctor has given me a periodic hour that he will live just 24 hours left, that was how I ask the doctor if I can be of help to my husband that was how he carried out the text, the confirming was successful, I was now having this taught that since 3 years now we got married I have not be able to get pregnant, can I ever get pregnant again? That was the question I ask the doctor, he never answer his response was did you want to lost your husband? I immediately reply no I can't afford to lose him. After the operation my husband came back to live and was healthy I was also ok with the instruction given to me by the doctor, after 3 months my husband came home with another lady telling me, that is our new wife that will give us kids and take care for us, that was how I was confused and started crying all day, that was how my husband ran away with his new wife cleanable. Since then I was confuse don't know what to do that was how I went back to the doctor and tell him everything, he told me that, this is not just ordinary, it must be a spiritual problem that was how he gave me this Email: Ahmedutimate@gmail.com that I should tell he all my problem that he can help, that was how I contacted he and I do as instructed. After 22 hours and I have done what he ask me to do, my husband start searching for me and went back to the doctor, that was how he came back to me, he also told me not to worry that I will get pregnant, this month making it ten Months I contacted he, and am now having a baby of nine months and 2 weeks old all thanks to Dr Ahmed for his help that is why I have put it as a must for me to spread the news about Dr Ahmed is a place to resolve marriage/relationship problems? Contact: E-mail: Ahmedutimate@gmail.com... Call him or what’s-app: +2348160153829 stay bless

    OdgovoriIzbriši